woensdag 18 februari 2015



Planmatig werken geeft richting in het leven.


Mijn ‘ik-je’ heeft de afgelopen tijd veel ontwikkelingen meegemaakt. Als ik kijk naar wat het me heeft opgeleverd kan ik alleen maar zeggen dat het me in alles heeft verrijkt.

Het fundament zoals Maslov het heeft uitgedacht en vorm geeft in zijn piramide is een prachtige basis. Deze basis dat is wat onze cultuur als mens is en die is voor een ieder te volgen. Triple PPP maakt o.a. gebruik van deze wetenschap tijdens het begeleiden van ouders en kinderen. 
www.over-maslow.comwww.over-maslow.com

Mijn witte paard ‘Chaira’ heeft me op het pad van een Freestyle systeem gebracht, dit is uitgewerkt door Emiel Voest. In het systeem vinden we opnieuw de piramide terug. 

Dit keer zijn het kleine driehoekjes (uitgediept) die in een grote piramide verwerkt zijn en samenkomen. Hieronder de opzet van het systeem hoe we door middel van een plan het paard kunnen begeleiden.


Als je een gevoelsmens bent is de techniek die je gebruikt onbewust je doet het immers vanuit je gevoel intuïtie. Als je een denkmens bent dan is de techniek die je gebruikt misschien bewust maar hoe combineer je het met gevoel?

Er zijn vele manieren die goed werken en aanvullend zijn op de hierboven staande piramides. 

Vanuit mijn ervaring weet ik dat techniek bewust maken een heel leerzaam toch uitdagend proces is. Dat is waarom ik deze twee schema’s graag wil delen. Ze zijn de basis van het planmatig neerzetten van een leven. Voor jezelf en voor je dier.  

Kijk er eens rustig naar en laat het je inspireren en steunen.


www.chairaaandachtspunt.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten