woensdag 18 november 2015

frequentie kiezen

Frequentie kun je kiezen het is overleven of leven.

Mijn keuze van frequentie is leven in zachtheid, kwetsbaarheid en vanuit nieuwsgierigheid.

Wat is jouw keuze?
Graag wil ik iets met je delen het gaat om het volgende:

De frequentie van overleven en gevoelens weg stoppen past me geen zins meer. 
Gevoelens die weg gestopt zijn, gaan een eigen leven leiden. Dit heb ik mogen ervaren aan een aantal belevingen waar onder deze: Bij een directrice van een zorg instelling heb ik mogen aanschouwen hoe groot haar verdriet was. In alle cellen van haar was dit aanwezig, voelbaar en zichtbaar voor iedereen. Mensen hebben vanuit hun professie gehandeld in deze situatie vanuit medelijden (conditionering). Het resultaat was dat ze met deze mensen heeft kunnen spelen als marionet poppen. 

Dit gebeurd veel in de maatschappij, bij gezinnen in onze hele samenleving er zijn vele voorbeelden te geven.

Gevoelens komen naar boven vroeg of laat ze eisen hun bestaansrecht op. Als ik zelf verantwoordelijkheid neem voor wat ik voel en durf te ervaren, beleven, aan hoor en bevoel dan zie ik mezelf staan in mijn ware essentie.

Kiezen in leven of overleven is de frequentie waar het omdraait dit maakt werkelijk het verschil.

Mijn keus is kiezen voor leven vanuit voelen, beleven en ervaren.
Gevoelens zijn echter door conditionering opgelegde oordelen. Hierdoor komt voelen onder druk te staan. Dit spiegelen paarden. 

Wil je het ook herkennen en erkennen is dan mijn vraag. Als er een positieve verandering komt dan storten we ons erin. Dan volgen we intuïtief. Dan is voelen de stroom. In spreektaal en schrijftaal is de stroom het woord ik.

Als voelen een stroom is hoe weet ik dat? Hoe herken ik dat? Laat ik dit voorbeeld geven: het is te herkennen als verliefdheid. hoe heftig het begin van verliefdheid ook is, er komt een einde aan. 
wanneer er gehoor aan gegeven wordt is het direct anders. Het wil geen zins zeggen dat het over is, integendeel zelfs het wordt een ander voelen, beleven en ervaren. Het wordt een diepere laag. 

Wanneer je voelen een stroom is waar het herkend en erkend wordt dan ligt het denken(ego)stil . Het dient zich aan en als het gehoord en of gezien wordt verdwijnt het weer. Dan kun je reageren vanuit je intuïtie. Dat is leven in mijn optiek. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten